Als je eenmaal een richting hebt bepaalt, krijg je vanzelf een keer de wind in de rug.
Een tekst die stond op een kerstkaartje dat ik kreeg.
Tegen de stroom in gaan kan ook een uitdaging zijn. In een tijd dat iedereen het heeft over schaalvergroting en kostprijsverlaging, geloven wij toch meer in het gaan voor de beste kwaliteit, ook al heeft het een wat hogere kostprijs en meer moeite tot gevolg.
Proberen om onder de kostprijs van een ander te komen is een mogelijkheid om producten te verkopen. Wij denken echter dat er een andere weg is. Ons motto is niet voor niets "we hoeven niet de grootste te zijn maar proberen wel bij de beste te horen. Kopers aan de klok laten met hun koopgedrag zien dat dit gewaardeerd wordt.
Om dit verder uit te bouwen zijn we met een eigen Delphinium serie (Kissi) gekomen, afgelopen jaar heel kleinschalig, maar aankomend jaar 40% van onze aanplant. (Voor deze Delphinium Kissi hebben we een speciale website.) Planten uit weefselkweek die voldoen aan onze eisen wat betreft houdbaarheid, kleur vastheid, en bijzondere uitstraling.
Tegen de stroom ingaan houd wat ons betreft beslist niet in dat we niet meegaan in nieuwe ontwikkelingen, maar proberen vast te houden aan ons eigen gevoel.
Kortom laat ons de kleine speciaalzaak zijn tussen de grote winkelketens, maar dan als kleine 2-mans kwekerij tussen de grote megabedrijven. Er zal altijd plek zijn voor kleine niche producten, ook al hebben we vaak wind tegen, net zo vaak draait de wind en hebben we hem mee.
Reakties zijn altijd welkom, ik lees ze graag!
Volledig mee eens. Met deze visie sta je heel sterk. Optimale schaal is voor iedereen veel beter om na te streven dan grootschaligheid. De kostprijs drukken is een negatief uitgangspunt en gaat bovendien ten koste van mens en milieu. Kwaliteit is een positief uitgangspunt. Op de lange termijn hebben alleen bedrijven die bewust met kwaliteit en milieu omgaan nog toekomst. De grote jongens die een beetje nadenken zijn jaloers op ons.
BeantwoordenVerwijderen